سرودهای ساخته شده برای تیم ملی هیچ اِلِمانِ ایرانی ندارند

سفرهای هیئتی به خارج فقط پول را از کشور خارج می‌کند

به گزارش«اول فای» و به نقل از ایلنا، کیوان ساکت در مورد سطح کیفی سرودهای باکلامی که به بهانه حضور تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2018 روسیه ساخته شدند، هر دو با صدای سالار عقیلی، یکی به آهنگسازی فریدون شهبازیان و دیگری به آهنگسازی بابک زرین هم گفت: به عقیده من هیچ کدام از لحاظ کیفی خوب نیستند و هیچ اِلِمانِ ایرانی ندارند. در واقع آهنگ‌های پاپ کم‌محتوایی‌اند که بسیار باعجله ساخته شده‌اند. تنها نقطه مثبت این سرودها از نظر من اجرا شدنشان توسط ارکستری به رهبری شهرداد روحانی با صدای سالار عقیلی است والا آهنگسازی‌‌شان بسیار ساده و معمولی است.

او ادامه داد:

" من در تنگنای حیرتم که با وجود داشتن آهنگسازانی بسیار خوب و گنجینه‌ای از ملودی‌های زیبا مثل آن‌چه در آهنگ‌های زورخانه‌ای داریم که هم اِلِمان‌هایی کاملا ایرانی دارند و هم قابل تنظیم برای اجرا توسط ارکسترهای بزرگ هستند چگونه این آهنگ‌ها انتخاب شده‌‌اند و چگونه چیزی به عنوان سرود تیم ملی فوتبال ایران ارائه شده که از لحاظ کیفی در پایین‌ترین سطح است؟! البته که آهنگسازان محترم تلاش خود را کرده‌اند که آهنگی وزین درست کنند ولی موفق نبوده‌اند و از لحاظ ساختار یک آهنگ پاپ، بسیار نازیبا و فاقد هر گونه اِلِمان موسیقی ایرانی و فرهنگ ایرانی ساخته‌اند. هر چند از متولیان غیر از این هم نمی‌شود انتظار داشت. "

این نوازنده تار و سه‌تار افزود:

"در کنار همه این اتفاقات چرا باید هئیتی به آن بالا بلندی منتخبی از ارکسترهای سمفونیک و ملی را در سفر به روسیه همراهی کند؟! صرفا به این دلیل که این سفر مجانی تمام می‌شود و هاکوپیان هزینه‌اش را می‌دهد؟! از نظر شخص من فرقی نمی‌کند که هزینه را دولت می‌کند یا یک تولیدکننده داخلی، این پول ایران است و وقتی لزومی ندارد نباید از کشور خارج شود! مگر منتخبی از اعضای ارکستر سمفونیک و ارکستر ملی تعدادشان چند نفر است که این تعداد همراه نیاز دارند؟! همراهان باید نهایتا چهار یا پنج نفر باشند که می‌شود مدیر داخلی و دستیار رهبر ارکستر و... نه 100 نفر! ولی متاسفانه این سفرهای هیئتی به خارج از کشور برای هر مناسبتی، در ایران به روالی عادی تبدیل شده است."