به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، سامر حبیبی نوازندۀ کمانچه در ابتدا در مورد هنربداههنوازی گفت: رسیدن به هنر بداههنوازی مهمترین و بالاترین درجه از درک موسیقی شرقی است. هنرمند بداههنواز با تکیه بر دانش و تجربه و درک موسیقی سرزمین خود، در ذهن خلاقش موسیقی میسازد و مینوازد.
وی در ادامه توضیح داد:
"این نوع بداههپردازی نیاز به پشتوانهی شناخت موسیقی، تکنیک، آهنگسازی، درک ریتم و سرعت در هماهنگی ذهن و دست دارد. در کنار همۀ این عوامل سالها تمرین و آزمون و خطا و ویرایش در لحظه را نیز باید اضافه کرد"
او در مورد موسیقی آوازی اضافه کرد:
"در موسیقی آوازی فرصت بیشتری برای هماهنگی هست اما در قطعات ریتمیک، بهویژه قطعاتی با ریتم و ضربآهنگ سریع، این فرصت به حداقل میرسد و کار را بسی دشوارتر مینماید."
حبیبی در مورد این آلبوم خاطرنشان کرد:
"اثری که میشنوید حاصل اولین تجربۀ همنوازی بنده با دوست و هنرمند ارجمند آقای بهنام معصومی است و کاملاً بداهه و بدون هماهنگی قبلی اجرا شده است. بهجز قطعۀ آخر که رنگ دشتی، اثر استاد بیگجهخانی است، تمامی قطعات و آوازها در لحظه ساخته و اجرا شدهاند."
منبع: سایت انجمن موسیقی ایران